Sleva 30% na fotosešity a 40% na fotokalendáře. Slevy platí do 14.10.2024.

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou

Zjisti díky našemu webináři se skvělou fotografkou Hankou Stehlíkovou, jak probíhají přípravy na vánoční focení a kdy je vhodné s nimi začít? Jak se jí daří obsadit stovky hodinových vánočních termínů?  Jaké nástroje jí pomáhají, aby její práce byla co nejefektivnější? A to nejpodstatnější: Jak to všechno zvládnout a nezbláznit se?! :)

No, a pokud si kladeš otázku „Jak to dohnat, když je konec září?“, pak ti Hanka vzkazuje, že máš být v klidu. Lidé prý vyhledávají termíny vánočního focení až kolem 20/10.

Webinář již proběhl, ale můžeš se podívat na jeho záznam.

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou

Pokud ti stačí výpisky z webináře, pak se mrkni na několik následujících řádků:

Hanka je rodinnou fotografkou, ke které se klienti úspěšně vrací již 10 let. Vánoční focení je její srdcovka! S přípravou na vánoční focení začíná během roku, avšak pouze hledáním inspirace. Jak sama říká: „Koukám, co vidím kolem sebe, ve výlohách, filmech, v pohádkách a podle toho si skládám představu vánočního focení, styl, barvy… To vše si pak zakresluji atp.“

Používá rezervační formulář, který svým klientům rozesílá už v polovině srpna, protože má v zásadě stálou klientelu, která v lokaci focení řeší ubytování a plánuje si focení spojit s dovčou/výletem. Rezervační systém, který Hanka používá se jmenuje Renio – je prý složitější, ale má super support a blog posty (tipy pro kosmetičku/kadeřnici). Správu klientů (s kým kdy fotí, kdo zaplatil atp.) eviduje pomocí Google tabulky. Trochu náročná metoda podle nás, a tak doporučujeme zkusit PIXIN – jediný SYSTÉM na odevzdání fotek, který potřebuješ! PIXIN používá Hanka už mnoho let. Pokud někdo řeší komplexnější CRM systém, pak doporučujeme Ninja Studio.

Rekvizity má z: Bonami, Shein, Buttlers, Bellarose, Mark’s & Spencer, Jysk, Ikea, H&M, Lidl, Tchibo, Kik, Sinsay, Loberon, Decor by Glassor, Action nebo Pepco. Radí vybírat stromečky s 3D jehličím a podle reálných fotek. Ty kupuje na www.svetstromku.cz. Spoustu rekvizit si ale i sama vyrábí.

Ateliér aranžuje začátkem října a od půlky října do prosince fotí. Těsně před Vánoci fotí s klienty i doma atp. Scénu klientům neukazuje ani neposílá moodboardy. Jen jim popíše, jak bude asi vypadat a jak bude barevně laděná. Prý jsou pak mnohem víc natěšení. Pro letošek plánuje do svého 100m ateliéru dostat 3-4 scény.

Na focení používá objektivy 35mm a 85mm. Nemá specifické svícení, spíše podle scény a nálady.

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou StehlíkovouWebinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou

Nafotí 150-900 fotek podle toho, zda je focení spíše pózované či spíše momentkové. Náhledy odesílá všechny přes PIXIN. Klienti si vyberou fotky, které Hanka následně upraví a do 15 dnů je odesílá hotové. Součástí balíčku je 5 fotek. Každá další stojí cca 250 korun. Klienti si v průměru vybírají do 10 fotek. Balíčky průběžně zdražuje. Hodinový balíček stojí v říjnu cca 2600 korun (říjen se Hance hůře obsazuje), poté 3200 korun. Cenu stanovuje tak, aby jí pokryla náklady, aby jí to uživilo i v době okurkové sezóny.

Pro edit používá Adobe Lightroom a pro precizní retuše pak Adobe Photoshop. Fotky zmenšuje v aplikaci JPEG MINI.

Na focení klienta má hodinu, nikoliv 15 minut, jak bývá zvykem u takového typu focení. Je to podle ní dost času, protože se chce klientům věnovat a chce, aby se u ní cítili dobře/příjemně a vraceli se. Udělá jim čaj, půjčí šaty atp. Má velmi dobře vybavený fundus s oblečením. Z fotek z vánočního focení dělá klientům PF, které je vhodné pro sdílení na sociálních sítích. Nedává tam logo, aby to byl dárek a nepůsobilo to jako reklama, protože ví, že když to někdo zveřejní, její jméno se vždy objeví v nějakém komentáři atp. Stará se o zpětnou vazbu a reference na kolegy ve smyslu – proč se k nim klienti třeba nevrací a jdou k ní…

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou StehlíkovouWebinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou

Hanka se prezentuje primárně na sociálních sítích a hodně lidí jí chodí i z FB. Vánoční focení postupně teasuje. Díky tomu má už začátkem září polovinu rezervací (150) plnou. Newslettery moc nevyužívá. Prakticky jen v okamžiku, kdy otevírá booking vánočního focení. Nejlepší marketing je podle ní ten, který má podobu ústní lidové slovesnosti, tzn. když o focení mluví klienti sami. A to jak na sociálních sítích, tak před svými přáteli. Podporuje to tím, že ke každému vánočnímu focení dává klientům nějaký dáreček, o kterém klienti předem neví.

S vánočním focením Hance pomáhá její úžasný manžel, díky tomu má šanci zvládnout 300 vánočních focení ročně. Hanička zatím nepořádá žádné kurzy ani workshopy vánočního focení, ale nabízí individuální konzultace.

Jak se z toho tedy nezbláznit?

  1. Mít realistické plány.
  2. V klidu si promyslet a pořídit rekvizity.
  3. Správně odhadnout čas na focení a po něm – na edit, odevzdání zakázky atp.
  4. Mít předem jasno v tom, jak budu řešit to, když si klient vybere hodně fotek (mít rezervy na retuše více fotek atp.).
  5. Kvalitní komunikace s klienty (předat jim veškeré info o přípravách na focení, průběhu) a ideálně to několikrát zopakovat. Ušetří to pak čas na focení.
  6. Odpočívat a relaxovat během focení i po něm.
  7. Být pozitivní!

Pokud nemáš ateliér, můžeš fotit na stromečkových plantážích, vánočních trzích či u klientů doma při pečení cukroví atp.

Více o Hance:
www.stehlikova.cz
facebook.com
instagram.com

Webinář: Vše o vánočním focení s Hankou StehlíkovouWebinář: Vše o vánočním focení s Hankou StehlíkovouWebinář: Vše o vánočním focení s Hankou StehlíkovouWebinář: Vše o vánočním focení s Hankou Stehlíkovou
Ověřeno zákazníky