Sleva 20% na fotoknihu Smart | 20% na leporela | 20% na foto na dřevěné desce | 41% na kalendáře | 2+1 zdarma na fotoknihu Sofia

Rozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnosti

Rozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnosti

„Jsme kvalitnifotky.cz, jsme fotografové a focení nás baví. Spolu s focením a fotkou jako takovou jde ruku v ruce i vyvolání fotografií. Protože chceme svou práci dělat precizně, je pro nás velmi důležité předat stoprocentní tiskový výstup i dalším fotografům. Spolupracujícím fotografům nabízíme speciální ceny, jednoměsíční platbu na fakturu, extrémní rychlost zpracování. Navíc vše, co nabízíme vyrábíme sami. Na naše produkty nedáváme logo a o standardu vysoké kvality tisku, osobního přístupu k zákazníkům a jednoduchému a intuitivnímu uploadu fotografií a software na fotoknihy snad ani nemusíme mluvit.“

Jindro, ahoj, kdy a z čeho se zrodil nápad na kvalitnifotky.cz?
Jsme pelhřimovská rodinná firma a jsme na trhu už přes dvacet let. Začínali jsme se zpracováním klasických fotek z kinofilmu, ale pak se objevila digitální fotografie a požadavky trhu se změnily. Přejít na příjem objednávek online a nabídnout služby celostátně byl jen logický krok.

Přišel jsi s poměrně unikátní myšlenkou cílit na profesionální fotografy, z čeho tento nápad vzešel?
Je potřeba si uvědomit, že vyvolávat fotografie pro profesionální fotografy je něco úplně jiného než pro amatéry. Fotka pro amatéry snese nějakou tu chybu, třeba horší papír, levnější chemii i nedostatky z automatické úpravy. Tohle je pro fotografii v profesionální kvalitě nepřípustné. Na druhou stranu top kvalita je samozřejmě dražší, proto ji nabízíme jenom těm, kteří ji ocení. Cílení na profesionály je tedy jakousi samozřejmostí. Navíc nás těší spolupracovat s lidmi, kteří se zajímají o kvalitu tisku stejně jako my.

Jak dlouhá byla cesta od nápadu k realizaci?
Kvalitnifotky.cz jsme zpustili 1. 9. 2013 a hotovo nebude asi nikdy. Je to kontinuální proces, pořád se učíme. Neustále chceme nabízet „něco víc“ a dávat tak našim klientům možnosti, které by jinak musely hledat daleko za hranicemi naší země.

Jaké byly začátky? Přeci jen je to obor s velikou konkurencí…
Konkurence samozřejmě je a vždycky bude. Osobně beru konkurenci pozitivně, jako výzvu. Je zkrátka potřeba se snažit být lepší než ostatní. Zdravá konkurence posunuje náš obor dopředu.

Jak to máš teď, jak se ti daří nezapadnout?
Snažíme se hlavně budovat dlouhodobé vztahy se stálými klienty. To znamená nabízet jim kvalitu, rychlost a stoprocentní servis. Jsem rád, že se nám to daří, i když v současném online světě jste vždy jen jeden klik od změny zpracovatele.
Především si cením toho, že v kvalitních fotkách pracujeme jako tým. Je potřeba si uvědomit, že každá fotka, každé plátno nebo fotokniha projdou několikrát rukama našich lidí. To že fungujeme a že jsou naši klienti spokojení je především jejich zásluha.

Neustále přicházíš s novými produkty, myslíš si, že je opravdu možné uspokojit potřeby všech fotografů?
Sám jsem fotograf, takže vím, co na trhu chybí. Myslím, že nabízíme to hlavní, co profesionální fotograf potřebuje. Rádi ale přijímáme i požadavky na produkty od našich klientů. Takhle jsme se třeba dostali k ručně vyráběným obalům na fotoknihy, které právě teď zavádíme.

Jsou Kvalitní fotky určeny i koncovým zákazníkům, tedy amatérským fotografům, maminkám, babičkám atd.?
Naše produkty jsou pro každého, kdo má zájem především o kvalitní fotoprodukty. To mohou být i amatérští fotografové, maminky, či babičky.

V létě jste uvedli do nabídky i ručně dělané layflat fotoknihy. Jaký je zájem lidí o takovéto, jak to říci nejlépe, „pořádné“ fotoknihy?
Fotokniha je náš hlavní produkt a jsem opravdu pyšný na to, do jaké podoby se nám jej podařilo dovést. Reakce všech našich klientů potvrzují, že naše fotokniha je v top kvalitě. Vždycky mě nejvíc potěší, když nám fotograf napíše, že naši fotoknihu zahrnul do svého svatebního balíčku. To je nejlepší důkaz její kvality.

Které produkty si u vás lidi nechávají zhotovovat nejčastěji a proč?
Nejvíc se pořád tiskne klasická fotografie, ale budoucnost vidím ve fotoknize. To je podle mě ideální produkt, který by měl fotograf předat svým klientům. Klidně i fotografie z rodinného focení.

Komu bys doporučil fotoobraz a komu například fotokalendář?
Fotokalendář je sezonní, vánoční produkt. Fotoobraz by měl mít trvalejší hodnotu. K tomu potřebujete především opravdu kvalitní fotografii, ale i tisk. Letos jsme speciálně pro tisk fotoobrazů koupili nový ploter. Díky této technologii a použitému plátnu tak můžeme nabídnout špičkový produkt.

Nedávno jste, jak jsi sám řekl, představili i ručně dělané obaly na fotoknihy, brzy přijdou i dřevěné krabičky, co to bude příště?
Příští rok se chci zaměřit na výrazné rozšíření nabídky desek na fotoknihy. Původně byla moje představa taková, že většina lidí použije jako obal některou svojí fotografii, ale realita je úplně jiná. Aktuálně děláme nejvíc obalů potažených plátnem nebo kůží, ale zájem je i o gravírování či slepotisk. Chceme tedy naši nabídku co nejvíce rozšířit.

Nejen, že je krásné mít doma vytisknuté vlastní fotky, ale dobré to je i z hlediska zálohování. Pokud si chtějí lidi budovat vlastní archiv, jak by měli postupovat?
Digitální fotografie znamená mimo jiné to, že lidi mají po různých zařízeních miliony nesetříděných fotografií. Často nakonec zapomenou, kde co mají, a spolu s rozbitými notebooky, telefony a podobně přijdou i o svoje vzpomínky. Proto je ideální dát si jednou za čas tu práci a důležité fotografie po vytřídění vytisknout nebo ještě lépe zpracovat do fotoknihy. Výhoda fotoknihy je, že může být tematická, třeba podle nějaké události či osoby. Docela často slouží fotografům i jako ročenka. Je na každém, co považuje za důležité. Tuhle námahu ale určitě po pár letech ocení každý fotograf.

Jak fotografům zaručíte stálost tisku i barev, stejně jako barevnou věrnost s tím, co vidí na svých obrazovkách?
Každý fotograf má svůj rukopis. Svoji představu o kvalitě, barvě a podobně. Proto ke každému klientovi přistupujeme individuálně. Na začátku naší spolupráce se snažíme zjistit, jaké jsou jeho požadavky a podle nich tisk nastavujeme.

Rozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnostiRozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnostiRozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnostiRozhovor s Jindrou Štěrbou - o kvalitních fotkách, naší historii a současnosti
Ověřeno zákazníky