stáhnout programnahrát fotky724 916 952

Ilona Karásková za MILE, magazín o svatbách

Mile je magazín nejen pro nevěsty. Čtyřikrát ročně přináší inspiraci pro oslavy, svatby, představuje originální lokální tvůrce a počiny. Hlavou redakčního týmu je Ilona, která má dlouholeté zkušenosti coby floristka a svatební organizátorka, a pokud v ruce nesvírá květiny nebo nehledá ty nejlepší dekorace, telefonuje do Prahy Haně a Heleně, které mají na starost všechny texty. Dceru Natku, která celý časopis tvoří po vizuální stránce, úkoluje osobně přímo v Brně, stejně jakou svoji pravou ruku produkční Kláru.

Ilona Karásková za MILE, magazín o svatbách

Ilonko, kdy a jak se zrodil nápad založit Mile magazín?
Magazín vznikl v lednu loňského roku při listování australským magazínem v kavárně s fotografkou Aničkou Édes z Fotím. Naříkaly jsme nad tím, jaká je škoda, že žádný podobný formát u nás nevychází. Naříkání dlouho netrvalo a přešlo v plánování nultého online čísla, které mělo být a bylo testovací. Přizvaly jsme k sobě ještě Zuzku z FlatWhite, coffee cateringu, která se starala i o texty. Všechny se svatbami zabýváme profesně a máme na ně hodně podobný pohled, takže to byla čistá radost a euforie. Moc ráda na tu dobu vzpomínám.

Co všechno obnáší založit v době digitálních médií tištěný magazín?
On vznikl jako digitální, ale brzy se ukázalo, že je potřeba jít dál a tisknout, že větší zájem je o tištěný magazín. Mít ho v ruce a listovat si jím, je prostě chvíle pro vás. Takový rituál za odměnu.

Co na tom bylo nejtěžší a co vás naopak bavilo nejvíc?
Nejtěžší bylo – a pořád je – vybalancovat obsah. Chceme pojmout co nejširší okruh čtenářů. Naším záměrem je oslovit klasickou, ale i nekonvenční nevěstu a ideálně natolik, že si magazín pořídí i po svatbě, protože tam najde inspiraci třeba i na baby shower. Co nás baví nejvíc? Je to různé, je to taková alchymie. Vezmete, přidáte a zamícháte, z tiskárny pak vyjede něco, co jste viděli při přípravě snad tisíckrát, ale vlastně to vidíte poprvé.

Jaká je koncepce Mile, aneb co všechno se v něm pravidelně objevuje?
Začali jsme výhradně svatbami, ale chceme víc zařazovat oslavy a jiné významné události. Stránky plné inspirace k různým příležitostem a svátkům, ale i články k různým tématům. Pravidelně se v něm objevují skutečné svatby, a to na padesáti stranách, velký rozhovor a fotostory pro každé číslo. Nově máme rubriku První pomoc, kde přinášíme přínosné informace k různým oblastem svatební oslavy. Vždy zde najdete i představení zajímavých míst, kreativních lidí nebo projektů.

Co by měl magazín Mile čtenářům přinést?
Každému to, co hledá, to bych si přála. Hlavně odvahu, dopřát si to, co chci na svatbě, ale i jinde. Neřídit se trendy, ale sebou.

V čem je jiný?
Magazín je především vizuální a je jako kniha – nedáte ho do sběru, ale uložíte do knihovny a po čase se k němu vrátíte.

A proč vůbec magazín o svatbách?
Pro mě je svatba hodně důležitá věc a srdcová záležitost, a protože se svatbám věnuji už poměrně dlouho – nejdřív jako floristka, nyní zařizuji celou svatbu z pozice agentury – vnímám, jak jsou svatby čím dál víc brány jako důležitá záležitost. A mám z toho radost. Kolem svateb vzniká mnoho zajímavých projektů a krásných fotografií. A byla by škoda je nemít na papíře.

Jaká je jeho periodicita?
Vycházíme čtvrtletně, ale snažíme se nevázat na roční období. Pokud chcete zimní svatbu, začnete ji plánovat na jaře nebo v létě, takže inspiraci potřebujete jindy.

Tištěný magazín už dnes není jen tisk samotný. Jak jde tištěnému magazínu prezentace na sociálních sítích?
Máme krásné fotky ze skutečných svateb nebo našich fotostory, a to je skvělý základ.

Spolupracujete i s fotografy, kteří pro vás fotí editorialy, jak/podle čeho si je vybíráte?
Každý má svůj styl a nám musí zapadnout do konceptu, takže když už víme, co chceme fotit a jak mají fotky vyznít, hledáme vhodného fotografa. Ale jak jsem už jsem psala, je to mnohdy alchymie.

Jak dlouho jste ladili design magazínu a bylo to hodně náročné (fonty, logo, papír…)?
Něco, například logo, vzniklo hodně narychlo. Nejdřív jsme se inspirovali zahraničním magazínem, ale nakonec jsme design ladili čím dál víc podle nás. A pořád ladíme. Chceme jít víc svou cestou, takže je to takový nekonečný proces.

Magazín tisknete na bezdřevý offsetový papír, proč jste zvolili právě tento papír?
Protože nám jednoduše zapadal do stylu, který jsme chtěli. :)

Nás baví, ale nemají s ním někdy fotografové problém?
Někdy mají, ale protože jsou skvělí a máme tu nejlepší tiskárnu a grafiky a všechny kolem, tak se to vždycky zvládne.

Ilonko, poslední otázka, co si Mile myslí o tisku fotografii? Je podle něj i v době digitálních médií důležitý?
Co důležité, nezbytné! :) Držet fotky v ruce nebo listovat albem je přece úplně jiné než se dívat na monitor. Je to malý svátek, rituál, probírat se fotkami z dětství nebo právě ze svatby. Většinou si na ně musíte udělat čas, v klidu si sednout a ponořit se do vzpomínek.

Web: www.milemagazin.cz
Instagram: instagram.com/mile_magazin
Facebook: facebook.com/MILEMAGAZIN

Autory fotek jsou:
fotostory Mile - Karolina Ketmanová aka Carol's Darkroom
Mile a Ilona Karásková - Tereza Melicharová aka tereza ikon photography

724 916 952
– objednávky (fotky, fotoknihy, fotoobrazy, ad.)
– dotazy ohledně offline programu
724 916 952 – objednávky, běžné dotazy
608 172 532 – urgentní a důležitá komunikace

Provozovna:
Kvalitní fotky s.r.o., Nádražní 826, 393 01 Pelhřimov

facebook kvalitní fotky instagram kvalitní fotky

Fakturační údaje:
Kvalitní fotky s.r.o., Nádražní 831, 393 01 Pelhřimov
IČO: 03671291, DIČ: CZ03671291
Společnost zapsána pod spisovou značkou C 23260 u Krajského soudu v Českých Budějovicích.

Ověřeno zákazníky