stáhnout programnahrát fotky724 916 952

PUF CREATIF - "Láska je jako prd..."

Puf Creatif je svatební duo Jakub a Jitka. Prozradili nám o sobě spousty krásných osobních informací, kterými s radostí uvádíme tento rozhovor. Jako například to, že se poznali přes inzerát na byt. Od té doby jsou spolu a stále diskutují o datu výročí. Mají psa Václava a věří, že byl v minulém životě králem, takže se k němu i náležitě chovají. Je to čivava. Všem/u dávají jména nebo přezdívky. Pračka je Halina (je těžká), lednice Drahuška (byla drahá), auto Ferdinand (Ford Focus), kamera Evička (už ani nevíme proč) atd. Nemají rádi předstíranou nezištnost, faleš, Miloše a Andreje. Naopak milují kávu a zelený čaj, tepláky, Randyho Marshe, Lego a Disney pohádky v dobách kdy stůňou.

PUF CREATIF - "Láska je jako prd..."

Naši milí, jak vlastně vznikl název Puf Creatif a co znamená? Já si pod ním představím, ani nevím proč, výrobnu nadýchaných makronek.
Ten název vznikl z naší vášně parodovat všechno kolem nás, samozřejmě včetně sebe samých. Původně jsme se měli jmenovat Turban&Jitrnice, ale to znělo málo mezinárodně a překlad bohužel trochu perverzně, tak jsme se na to raději napili a někdy k ránu si začali povídat o životě a práci. S německým akcentem. Puf tedy znamená doslova Photography und fideo, protože přesně to jsme a jako bonus to v podobě citoslovce připomíná zvuk starých fotoaparátů.

Váš web je dostupný v angličtině, je to proto, že cílíte především na zahraniční klientelu?
V tomto případě je důvod čistě praktický. Máme oba vystudovanou reklamní fotografii, takže jsme už od začátku měli ambici fotit primárně reklamní zakázky. V tu chvíli je potřeba, aby naše prezentace byla srozumitelná pro každého, protože v oblasti reklamy se člověk velmi často setká se zahraniční klientelou, mluvící, jak jinak než anglicky. Tenhle princip je v podstatě aplikovatelný i na svatební business, který láká možností cestovat a poznávat jeden z nejdůležitějších lidských přechodových rituálů pokaždé v jiném světle.

Na svém webu píšete, že máte rádi „all kind of weirdness“, a tedy všechny typy divnosti, co to znamená a dá se to nějak vztáhnout ke kontextu svatebního focení? Upřednostňujete svatby na atypických místech atp.?
Tady bychom rádi odpověděli znovu naprosto upřímně. Jedna nejmenovaná kamarádka pro nás často používá označení „úchyláci“. Význam slova může být trochu zavádějící, takže pokud bychom to měli uvést na pravou míru, asi bychom řekli, že díky obavě z přehlcení krásnem a infikování našich mozků trendem copy-paste, máme odjakživa rádi opravdu široké spektrum v zásadě nesourodých věcí a činností, což může občas vygradovat až ve stav, kdy v pátek večer sledujeme z postele staré díly Beverly Hills 90210, pijeme Braník, jíme Strážnické brambůrky a „ujíždíme“ si na opravdu epesním dabingu 90. let, kdy věta „No jó, no fajn“ zazní přibližně pětkrát do půl hodiny. Kladný vztah k nevkusným a kýčovitým věcem nám vlastně pomáhá najít rovnováhu a neupadat k patetičnosti, což se konkrétně v případě svateb opravdu hodí.
K druhé části otázky můžeme bez dlouhého psaní říci jen to, že atypické svatební místo je pro nás něco jako dárek k Vánocům, který jsme si celý rok moc přáli.

Z popisku „o nás“ na mě působíte jako zábavní, veselí a hraví (?) intelektuálové, jací jste v reálu a jací na svatbách?
Asi vlastně jsme i docela zábavní. Občas více, občas bohužel méně. Veselí jsme, když si hrajeme s Legem nebo s čivavou a intelektuálové, když si zrovna nehrajeme. Jsme také kritičtí, ukecaní, jeden z nás netaktní, druhý naopak taktní.
Na svatbách se snažíme být opravdu takoví, jací jsme, ale musíme výrazně ubrat na sarkasmu a kritice, protože to nikdo ve svůj velký den úplně nevyhledává.

Jak onu hravost (viz studiové fotky) zvládají klienti?
Když už nás osloví, je to hlavně pro onu hravost.

Co podle vás znamená být na akci „neviditelný“?
Dříve to znamenalo splynout s davem a nevměšovat se do zábavy, aby byl výsledek co nejautentičtější. Poslední dobou však tento styl přehodnocujeme, protože je kvůli výsledku lepší celou akci prožít a ne se na ní jak stalker koukat jen zpovzdálí.

Měli by s vámi vaši klienti rezonovat, nebo toto dokážete separovat dle typu focení/zakázky?
V případě svateb máme jedno pravidlo. Pokud máme pocit, že bychom si se snoubenci neměli co říci ani po třech pivech, zakázku bohužel nebereme. Osobní rovina pro nás hraje klíčovou roli, takže to prostě musí zajiskřit. U reklamních zakázek většinou jen stačí, když nám klient důvěřuje a pak si rozumíme.

Kdekdo si na web dává krásná motivační motta, ale vy tam máte cosi o lásce a prdu, jak jste k tomu došli a jak přesně, že to zní?
Přesně to zní takhle: „ Love is like a fart. If you have to force it, it's probably shit.“ Přišli jsme na to jednoduše díky Googlu a vlastní zkušenosti. Navíc se před sebou nestydíme prdět a to je (alespoň pro nás) každý den několikanásobné vyznání lásky.

Když dofotíte svatbu, máte pocit, že ve vás doznívá? (Popřípadě, jak se to projevuje?)
Vzhledem ke skutečnosti, že svatba je den, který emocemi praská ve švech, něco to v nás stoprocentně zanechá. Občas v první fázi panuje spíše únava, ale ve druhé fázi rádi celý den rekapitulujeme a vracíme se k momentům, které nás bavily, nebo štvaly.

Promítá se do práce na fotkách i to, jak jste se na ní cítili?
Víc než cokoliv jiného. Ze slušnosti si na svatbu nenosíme svoje problémy, deprese nebo hormonální nerovnováhu, protože ten den není o nás, ale opravdu zásadním způsobem celý výsledek ovlivňuje přístup nevěsty, ženicha a hostů. Naštěstí však spolupracujeme jen s páry, se kterými jsme na stejné vlně už od první schůzky, takže se do výsledku naše nálada promítá vesměs jen pozitivně.

Jsou nějaké svatby, na které nezapomenete?
Pár jich je, ale dvě se nám za těch sedm let nejvíce vryly pod kůži. První byla ta, kterou vše začalo, trvala tři dny a vůbec jsme netušili, co děláme. Druhá by byla skvělým námětem na knihu, protože se konala uprostřed sardinské pustiny, kde nechyběla italská mafie, drogy, prostituce, autonehoda ani podvod.

A jak to máte s tiskem? Tisknete?
Tisk a vůni inkoustu milujeme stejně jako vůni čerstvě nakrájených okurek-hadovek. Nebudeme určitě přehánět, když řekneme, že moment, kdy držíte jednu zhmotněnou sekundu v ruce, je asi pro všechny fotografy pomyslným vrcholem. Lépe to většinou skončit nemůže.

Web: www.pufcreatif.com
Instagram: instagram.com/pufcreatif
Instagram: instagram.com/puf_studio
Facebook: facebook.com/pufcreatif

724 916 952
– objednávky (fotky, fotoknihy, fotoobrazy, ad.)
– dotazy ohledně offline programu
724 916 952 – objednávky, běžné dotazy
608 172 532 – urgentní a důležitá komunikace

Provozovna:
Kvalitní fotky s.r.o., Nádražní 826, 393 01 Pelhřimov

facebook kvalitní fotky instagram kvalitní fotky

Fakturační údaje:
Kvalitní fotky s.r.o., Nádražní 831, 393 01 Pelhřimov
IČO: 03671291, DIČ: CZ03671291
Společnost zapsána pod spisovou značkou C 23260 u Krajského soudu v Českých Budějovicích.

Ověřeno zákazníky